låter tankarna komma fram.

min kvällspromenad på en timme var skön.
hade myskläder på mig, vantar och halsduk.
vandrade runt hela stan i stort sätt och gick sedan in
på ica på kungsgatan och köpte passionsfrukt.
jag har blivit galen i det.

helt sjukt vad man tänker när man är ute och promenerar
och lyssnar på musik. det bästa jag vet är att se äldre
människor som är ute och går ihop och håller varandra
i handen, det ser så mysigt ut.

gamla minnen dyker upp i tankarna och man börjar tänka
hur man skulle gjort i dagsläget, hur det hade sett ut om
man gjorde så eller så? och om ett halvår tar vi studenten,
vad händer då? drar alla åt olika håll och man kommer aldrig
se vissa personer igen? det är en skrämmande tanke.

en spårvagn kom och tanken slog mig, undra hur det känns
att hoppa framför en spårvagn? gör det verkligen jätteont,
blir jag överkörd på det? tänk de personer som har mod att
slänga sig framför ett tåg eller liknande, så hemskt.

som sagt, tankar rullar. svårt att skriva ner allt i ord.
lättare att fortsätta tänka och drömma sig vidare. jag
vill bli synsk, eller kunna läsa andras tankar. så grymt.

ska se bonde söker fru och äta passionsfrukt nu.
puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0