sparsamma tjejen!

godkväll..
jag borde som sagt sova. men jag kan inte!
har legat och stirrat in i min tavla som är framför sängen hur länge
som helst nu. har kommit fram till att det är väldigt
spännande hur man kan måla såbra.
den föreställer en gång kan man säga, med träd.
lite som södra promenaden, fast dock inte lika lång.
och hur man än försöker att se hur de har målat, så blir
det ändå att man ser vägen, som om den gick framåt.
men den gör ju inte det eftersom tavlan är platt!
det är farsinerande! (stavning på det).

jag har även sorterat mina mynt!
har skaffat mig tre burkar, en som ska rymma
tior, en som ska rymma femmor och den tredje ska
såklart rymma kronor. 50;öringar är inget att ha.
det tycker jag inte om. inte för kronor är mycket att ha.
men det har man ju alltid en hel drös av! så nu är jag
samlaren på mynt! ska försöka få burkarna fyllda till sommaren.
spännande! blir nog tufft, men jag ska försöka!

och nu ska jag göra mig ett nytt försök till sömn.
känner hur john blund sakta syger sig fram här och nu.
och ni vill nog inte läsa om hur jag ser in i mina tavlor.
inte så intressant, man blir galen av att gå runt i lägenheten
när man är sjuk. galen, galen galen!

GODNATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0