nightmare...

godmorgon.
för det första gick det inte såbra med att gå upp klockan 10.
klockan ringde oh jag kände bara oh no.
så jag snooza och det slutade med att jag stängde av klockan
och somnade om. mamma kom in och väckte mig
kvart över 11. då gick jag upp. sitter just nu och
äter frukost. en lingongrova och ett glas vatten.
jag är inte hungrig.


jag drömde en mardröm? om man kan kalla det så inatt..
Jag och ronja var på stan, tillsammans med sebastian och rasmus,
vi skulle käka och helt plötsligt försvann ronja och sebastian och rasmus.
men jag hittade rasmus vid en restaurang mitt i stan..
jag slog mig ner där, han satt ensam?
och han väntade på mig när jag åt upp min mat.
sebastian och ronja visade sig inte? de var borta... men jag brydde mig inte om
dom då, jag hade ju rasmus.

Sen när jag hade ätit upp min mat kom en som jobbade på restaurangen
och ville prata med mig. då sa jag nej. han tog tag i min arm,
men jag  röck tillbaka den. jag tog löpet därifrån,
och han som arbetade där hängde ivrigt på!
helt plötsligt var rasmus borta och sebastian tog löpet med mig!
vi sprang och jag gömde mig överallt. det slutade med att sebastian
försvann igen och jag blev ensam, sebastian gick till jobbet
ronja dök då upp från ingenstans, jätteglad.
jag berätta allt för henne och vi gömde oss tillsammans.

det var enormt konstigt folk ute på stan dessutom. alla bråkade.
inne på stadium var det två killar som tjaffsade och en av de slog till den andra.
han började blöda näsblod och ramlade ner. vi fortsatte springa.
Det var enormt mycket fyllegubbar ute dessutom.
men ronja och jag hoppade på en buss. Det var bara vi på bussen,
sen skulle vi gå av nästa hållplats, då står en man och vinkar som tusen,
mitt på vägen. bussschauffören stannar och den vinkande gubben hoppar
på och skriker - DET ÄR JAG SOM SKA KÖRA DET HÄR PASSET!
ronja och jag hoppar av. springer tillbaka till stan och sen hamnar vi där.
sen vaknade jag :|

fortsatte sedan drömma, när jag somnade om.
då var det mamma och pappa och nicoline som var inblandade.
de skulle gå och handla/äta. så nicoline och jag sprang till det stället,
där den där mannen hade tagit tag i min arm, för där skulle mamma och pappa
äta! vi satt där, väntade och väntade. jag hade tagit på mig en knallröd mössa så
att han som tog mig i armen inte skulle känna igen mig.
mamma och pappa kom aldrig. nicoline och jag sprang som ett as tillbaka
och så ser vi de två inne på maxi. jag blir jättearg på mamma
och pappa är jättedryg mot mig.
mamma säger - men du vet ju att jag har ont i benen!
vad det nu hade med saken och göra.
mamma väckte mig sen....

hur skumt är det inte ?! det var läskigt!
äckliga gubbe som jobbade där. bläää :]

HA EN BRA DAG!
PUSSSS

/ c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0