VECKANS ORD - ORUINERAT!

tjenixten sixten.
ligger på vardagsrumsmattan och glor
med mina två ögon på tv;n. Det är ju hockeyfinal mellan
USA och kanada. 2-1 canada. dom kör bara! rätta takter.

" vad hände med en hund som åt en kasse?
- han sket på-se! "

" alla barnen använde kondom utom lasse, 
han använde en ica-kasse! "
 


jag är lite småledsen faktiskt.
jag har verkligen inga bra bilder så det blir inte riktigt som jag
hade tänkt mig, tyvärr. men vi får göra det bästa av the situation,
- you know.

var ska man börja? med de extremt snygga människorna,
som seffle? eller ska man kankse hugga in lite på
bRRaounin?
varför inte äta en bit
FETT?! slå på rumpan i ett lift som står still
för att sedan göra extremt stora snömoln när man ramlar,
slå på
röven i skogen och åla som en skuren fisk? vala kanske vi kallar
det just nu.. när man ska ta hand om ett liten barn som är 6
månader gammalt,
kan inte gå annt än
fel? snygga män i vita mössor, på restauranger, afterskin.
det är ett styr, ett bekymmer som vi säger. vi kan säga att vi
ibland är
orutinerade och ibland rutinerade..


 - en tidig söndagsmorgon är det här.
vi sitter i bilen påväg. fräscha, glada och drar fram det stora smilet!
lika bra att ta fram det goda humöret direkt. det är rutinerat ak!

Magnus skjutsade upp oss på söndagen och åkte hem på måndagmorgon.
vilket innebar att vi var ensamma - vi tre i en stuga för 8 pers, om inte mer?!
vi hade 3 tomma sovrum fram till torsdagkväll, vid 11 då magnus och lotta dök upp.

de tre dagarna hade de hänt ganska mycket trevliga saker.
vi åkte blades i skogen, satt i liften, käka extremt mycket!
en dag gick vi in och drack varm choklad vid 12-tiden. satt där till 1.
tog skidorna, åkte ner för backen och fortsatte vidare till wärdshuset
där vi åt lunch från 1 - halv 4. då började afterskin.
vi bytte bord och sjöng som aldrig förr?
det gjorde crazy-camilla i vilket fall som helst.
snacka om galen tant! minst 45 bast och skakar både rumpa och bröst.
vilken kvinna!




åt två kvällar på majkens där johanna gjorde bort sig första kvällen.
sen var det en servitör där som såg ganska bra ut faktiskt,
han kom fram och bad johanna göra henne en "majeuettetjanst" 
- ja vad är det undrar vi tre, sitter som frågetecken.
vilket visade sig att det var en jättetjänst.
johanna hade frågat honom, vad är det?! .. han trode nog vi var dumma.
kul som satan! sen kom nästa servitör som såg lika bra ut, om inte lite bättre.
seffle var han ifrån. en riktigt rolig typ. sen fanns även degen, som baka våra pizzor.

vad har mer hänt? finns hur mycket smått och gott som helst.
När johanans päron kom upp så åt vi tillsammans med 4 andra
familjer därav 2 av de bor nere i sälen. Vi beställde kött och
det var rätt mycket fett på de som jag och johanna skar bort.
hon sa till sin far.
- pappa det här var inte sågott.
- peta bort det bara, sa magnus.

- men pappa, smaka.
- vad är det?
- det är fett, säger johanna
.
hon kör in en bit med fett i hans mun och han tuggar.
blir shockad typ och säger jättehögt och typ äcklad:
- det är ju FETT!
 
jag känner att jag kan skriva hur mycket som helst!
men jag får nog runda av lite nu.  det har varit en händelserik
och en mycket trevlig vecka! måste säga att afterskin var nog höjdpunkten
på lördagen - galna göteborgskare, rekord i hur långt tåget kunde bli.
johanna, anglica och jag välte nog nästan hela vårat bord när vi
helt plötsligt var i tåget? skumt.. FETT KUL!

raj-raj-raj-raj-raj-raj-raj-raaj. highway to hell. 500 miles.
OJ ojoj, oj oj oj oj! när vi två blir en.


jonas kommer ut från restaurangen och skriker - KALLE?!
han står 5 meter ifrån honom. showen dyngbra!
sist men inte minst! 
dejligt med flødeskuum - ORUTINERADE DANSKAR!
det läskigaste var nog när hans kom med söta lilla 6 månadersgammla rebecka
som han fråga om hon fick sitta hos mig medans hans och hans fru skulle äta.
- ska jag hålla den där?! säger jag..
har inte hållt ett så litet barn sen jag var 6 år kanske, med hjälp av mamma!
ja sa hans, jaha okej.. jag att handskas med barn är nog ingen bra idé!
men jag gjorde ett försök. oh my säger jag. söta barn! vill ha barn.
inte nu kanske, men senare! världsmysigt. men hon började gråta efter sisodär
7 minuter? hon hade tydligen magknip och var mammig eller så dög inte jag?
så kan det också ha varit. pinsamt faktiskt! men guuulligt!
nu avslutar jag denna roman. bilder kommer på onsdag!
hoppar ni hade en trevlig och rolig läs-stund.
take care!
pussss och gull.


Kommentarer
Postat av: en rutinerad tjej.

mohahahahah xd. detta har varit en rolig vecka, en mycket rolig vecka. ni är världsbäst och oftast är vi RUTINERADE! mohaha. men jag kom på att du glömde roligaste saken på hela veckan, lill-killen som hade oss som idol - KOM TILL MAMMA!!! jäkligt kul. fast det är ju dejligt med flødeskum. -jag tycker om att bli killad under fötterna, - men vad tycker jag om då? - ...... hahahaha! xd

2010-02-28 @ 23:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0