vi går på äventyr - IGEN!

hahaha ! vilken händelserik dag. kan inte bli bättre.
johanan och caroline på äventyr del 2.

sist var det ju äventyr med buss och allt vad det nu var. hem till julia ochsåvidare.
idag blev ett nytt äventyr!

började dagen halv 9. med mattematik, och det låter ju itne alls lovande. jag vet.
men jag drog kockan 9 för att jag skulle till tandläkaren. lånade johannas cykel och
trampade på ner till druvan, resecentrum. väl där, halv 10 och får ta lite kort. träffade
på faster lizyone. alltid trevligt & sen var jag klar klockan kvart i 10 ungefär. så det var bra.

väl tillbaka till skolan, bara slänga sig över matteboken & om jag jobbade på bra!
gudars säger jag bara. mattesnille nästa, fifan..

halv 12 var det dags för lunch och vad får jag höra! TACOS. 
vad händer med luchen och om jag åt. dock saknades tomater, hur glömmer
man tomater till tacos? en gåta.. men jag åt ändå och mätt blev jag även idag.

på eftermiddagen började äventyret. hör och häpna (?).
skulle dra oss ner till bibloteket för att ha samhäll/historia där. 
jo men det börjar bra. kommer till stan och närmar oss bibban. jag och johanna alltså.
jag skjutsade henne på cykeln och sen kom världens fetaste uppförsbacke. då var det dags för henne
att använda bena, att gå vill säga. och jag cyklar långsamt i hennes takt, uppför! ni kan ju tänka er
hur svårt det är. men så vinglar jag tvärs över gatan, fram och tillbaka. bakom mig kommer en gammal gubbe
i väärldens fart och jag vinglar där... han håller på att köra rakt in i mig, gubben i stora svarta solglasögon, 
skäggstubb och stora läppar. ingen ringklocka hade han heller utan han använde sig av munnen! och börjar fräsa, blåsa ut luft mellan läpparna som dallrar upp och ner & låter som han är allmänt galen. 

jag skriker i nyllet på honom, HJÄLP! och han cyklar därmed galen därifrån. men seriöst.
hur kul var det inte?! ae skratta så jag tjöt fan. 
väl inne på bibban, inga sura minner här inte! inte från min sida i alal fall. inte johannas heller! 
vi sitter bredvid varandra och skriver på msn till varandra. idioter är vi allihoppa, allihoppa. 
blev i stort sätt klar med historian också. hur nu det var möjligt. alla andra var skitsura. men 
som om jag orkar bry mig om de. de får vara sura om de vill.. 

och nu har vi kommit på att vi ska skriva en bok, en bok om alla våra äventyr.
och tro mig, det är många! i morgon blir det svinsprutan. nervös. men det ska nog gå bra.
på torsdag är det stan med johanna. kasnke ett äventyr - del 3?


bra dag! nu blir det innebandyträning, har inte visat mig på sisådär 4 veckor? känns bra.
vi kör ändå. eller jag kör ändå. långt inlägg. 

pussen och hejsen! 
<3



"jag gav dig hela mitt hjärta, kom ihåg det (8)




JAG ÄLSKAR DIG!

Kommentarer
Postat av: johanna

hahaha, hela livet med dig är ett stort äventyr. jag har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv, du är för rolig och jag ska komma ihåg det här när vi åker jorden runt! ;) jag älskar dig. <3

2009-12-01 @ 16:20:21
URL: http://johannaafredrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0